Setinhas de maximizar e minimizar

Alguém sabe porque o fedora não possui as setinhas de fechar e expandir : pastas,google, documentos igual no windwos padrão. Testei a versão GNOME achei um ótimo sistema porém o que me desagradou foi isso. Alguem me responda? outra pergunta quando terá nova versão 44 do fedora?

Sorry I cannot answer in your native language.

For quite some time gnome has not shown the maximize or minimize buttons next to the close button on the window toolbar.

Those can be restored by installing the gnome-tweaks package and then making adjustments to show those buttons.

2 Likes

Can you send me the link to those Gnome Tweaks? Where can I download them?

The package is in the fedora repo. Installing it is as simple as one command in a terminal sudo dnf install gnome-tweaks.
Then the icon to use it will be in the activities menu.

1 Like

By the way, fedora 44 is nearing Beta release, probably within 1 to 2 weeks. Final release will probably be mid-April or so.

Bem vindo ao Fedora @wesleylx

Você não precisa necessariamente só para fazer este mudança o aplicativo gnome-tweaks.
Eu usa o comando no terminal para resolver isto:

gsettings set org.gnome.desktop.wm.preferences button-layout ":minimize,maximize,close" #Gnome Windows, min;max;close

Se você quer ver mais dos meus truques que eu uso depois de uma instalação nova, veja aqui:
User:Ilikelinux - Fedora Project Wiki

Abraço

1 Like

owwooww você resolveu meu problema , tão facil .

Sua solução também deve funcionar.A do nossa amigo acima foi a primeira que testei e foi aprovado com sucesso.

1 Like

Very good, I’m waiting.